Najnowsze
08 lipca 2019
WSZYSTKO MA SWÓJ CZAS! ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO I GIMNAZJUM
Wszystko ma swój czas, wszystko przemija. Swój czas miało także nasze gimnazjum i tysiące gimnazjów w Polsce. Z dniem 19 czerwca oficjalnie zakończyły swoje szkolne życie, na skutek reformy ...
03 lipca 2019
OSTATNIA GIMNAZJALNA WYCIECZKA
13 czerwca 2019r. klasa IIIA wybrała się na wycieczkę do Tumu pod Łęczycą. Wycieczka była nagrodą za zajęcie I miejsca w całorocznej punktacji za konkursy organizowane przez Młodzieżową Radę Szkoły. ...
16 czerwca 2019
IIID BLIŻEJ EKOLOGII
5 czerwca 2019 r. klasa III D miała okazję uczestniczyć w ostatnich w historii naszego gimnazjum zajęciach poza murami szkoły. Odbyły się one w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i ...
17 gim w pigułce > Ciekawe lekcje
W Planetarium
Uczniowie klas pierwszych mieli okazję odwiedzić, przechodzące już do historii, Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Łodzi przy ulicy Pomorskiej.
Najpierw „wyruszyli na wędrówkę w kosmos”. Dowiedzieli się, jak nazywają się niektóre gwiazdozbiory, skąd wzięły się ich nazwy, wysłuchali kilka mitów greckich, nawet fragment „Pana Tadeusza”, w którym w poetycki sposób opisane zostało gwieździste niebo.
Druga część zajęć poświęcona była zjawiskom fizycznym, tj. sprężanie wody, powietrza. Uczniowie mogli, wykonując doświadczenia sami spróbować, jak działa pole magnetyczne. Dowiedzieli się, jak można samodzielnie zbudować prosty silnik.
Jak okazało się fizyka nie musi być trudna …
Oto o czym sami napisali:
„…Zapoznałam się z ciekawymi sposobami znalezienia Syriusza i Gwiazdy Polarnej…”(Ala IB)
„…W pewnym momencie zgasły światła. Widoczne były tylko zaznaczone na zielono kierunki świata. Nagle zrobiło się jaśniej i pod kopułą zabłysło tysiące gwiazd….” (Wiktoria IB)
„…Mogliśmy zobaczyć jak różnie gwiazdozbiory wyobrażali sobie nasi przodkowie. Miałam wrażenie, że ich wyobraźnia podpowiadała znacznie więcej niż dzisiaj nasza nam…” (Agata IC)
„…Przekonaliśmy się, że choć ludzie nie mieli specjalnych urządzeń i przyrządów umieli dokonać wielu skomplikowanych obliczeń, które po dłuższym przemyśleniu i znajomości matematyki okazały się łatwe…”(Ola IC)
„…Po tym wykładzie miałam w głowie jeszcze więcej pytań dotyczących Wszechświata, niż dotąd. Może na niektóre z nich odpowiedź da mi moja wyobraźnia…”(Gosia IB)
„Wszystkich zachwyciło sztuczne niebo, szczególnie kiedy zgaszono światło. Miało się wrażenie, iż leży się na otwartej przestrzeni i patrzy na gwiazdy…” (Zuzia IC)
„Najbardziej podobał mi się gwiazdozbiór, przedstawiający dwóch braci trzymających się za ręce…. Wizyta w planetarium była moim zdaniem bardzo udana a zajęcia ciekawe. Od tamtej pory namawiam rodziców na kupno teleskopu i co wieczór zerkam na niebo w poszukiwaniu dwóch braci, trzymających się za ręce.” (Zuzia IB)
Sponsorem artykułu jest Glad sp. z o.o. reklama w google ads Łódź
Najpierw „wyruszyli na wędrówkę w kosmos”. Dowiedzieli się, jak nazywają się niektóre gwiazdozbiory, skąd wzięły się ich nazwy, wysłuchali kilka mitów greckich, nawet fragment „Pana Tadeusza”, w którym w poetycki sposób opisane zostało gwieździste niebo.
Druga część zajęć poświęcona była zjawiskom fizycznym, tj. sprężanie wody, powietrza. Uczniowie mogli, wykonując doświadczenia sami spróbować, jak działa pole magnetyczne. Dowiedzieli się, jak można samodzielnie zbudować prosty silnik.
Jak okazało się fizyka nie musi być trudna …
Oto o czym sami napisali:
„…Zapoznałam się z ciekawymi sposobami znalezienia Syriusza i Gwiazdy Polarnej…”(Ala IB)
„…W pewnym momencie zgasły światła. Widoczne były tylko zaznaczone na zielono kierunki świata. Nagle zrobiło się jaśniej i pod kopułą zabłysło tysiące gwiazd….” (Wiktoria IB)
„…Mogliśmy zobaczyć jak różnie gwiazdozbiory wyobrażali sobie nasi przodkowie. Miałam wrażenie, że ich wyobraźnia podpowiadała znacznie więcej niż dzisiaj nasza nam…” (Agata IC)
„…Przekonaliśmy się, że choć ludzie nie mieli specjalnych urządzeń i przyrządów umieli dokonać wielu skomplikowanych obliczeń, które po dłuższym przemyśleniu i znajomości matematyki okazały się łatwe…”(Ola IC)
„…Po tym wykładzie miałam w głowie jeszcze więcej pytań dotyczących Wszechświata, niż dotąd. Może na niektóre z nich odpowiedź da mi moja wyobraźnia…”(Gosia IB)
„Wszystkich zachwyciło sztuczne niebo, szczególnie kiedy zgaszono światło. Miało się wrażenie, iż leży się na otwartej przestrzeni i patrzy na gwiazdy…” (Zuzia IC)
„Najbardziej podobał mi się gwiazdozbiór, przedstawiający dwóch braci trzymających się za ręce…. Wizyta w planetarium była moim zdaniem bardzo udana a zajęcia ciekawe. Od tamtej pory namawiam rodziców na kupno teleskopu i co wieczór zerkam na niebo w poszukiwaniu dwóch braci, trzymających się za ręce.” (Zuzia IB)
Sponsorem artykułu jest Glad sp. z o.o. reklama w google ads Łódź