Najnowsze
08 lipca 2019
WSZYSTKO MA SWÓJ CZAS! ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO I GIMNAZJUM
Wszystko ma swój czas, wszystko przemija. Swój czas miało także nasze gimnazjum i tysiące gimnazjów w Polsce. Z dniem 19 czerwca oficjalnie zakończyły swoje szkolne życie, na skutek reformy ...
03 lipca 2019
OSTATNIA GIMNAZJALNA WYCIECZKA
13 czerwca 2019r. klasa IIIA wybrała się na wycieczkę do Tumu pod Łęczycą. Wycieczka była nagrodą za zajęcie I miejsca w całorocznej punktacji za konkursy organizowane przez Młodzieżową Radę Szkoły. ...
16 czerwca 2019
IIID BLIŻEJ EKOLOGII
5 czerwca 2019 r. klasa III D miała okazję uczestniczyć w ostatnich w historii naszego gimnazjum zajęciach poza murami szkoły. Odbyły się one w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i ...
O nas > Informacje dla Rodziców
Informacje dla Rodziców
WPŁATY ZA OBIADY PROSIMY KIEROWAĆ NA KONTO:
35 1560 0013 2030 6202 7000 0005
NUMER KONTA RADY RODZICÓW:
64 1560 0013 2028 6055 5568 1001.
Szanowni Państwo!
Bardzo serdecznie zapraszam na spotkanie z dyrekcją i pedagogiem szkolnym, które odbędzie się w dniu 11 grudnia 2018 o godz. 18.00 w sali gimnastycznej.
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 5 września, w zakładce "Plan lekcji", zostanie zamieszczony plan zajęć 2018/2019.
Serdecznie zapraszamy na spotkania z wychowawcami w dniu 11 września 2018 o godz. 18.00
Wpłaty na obiady we wrześniu 2018 przyjmujemy w terminie 3 - 6 września.
Obiady wydawane będą od 10 września br.
Uprzejmie informujemy, iż w zakładce "Kalendarz roku szkolnego" umieszczone są najważniejsze daty i terminy. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.
Warunki ubezpieczenia uczniów w roku szkolnym 2018/2019.
Zakres ubezpieczenia NNW 2018/2019.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu przez uczniów – informacje dla rodziców
Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży.
Z badań wynika, że 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.
Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na spostrzegawczość, reakcje na bodźce, procesy myślowe, koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową. Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywanie nauki, aktywności fizycznej, kontakty z rodziną i rówieśnikami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach może doprowadzić do uzależnienia. Dzieci i wczesne nastolatki są szczególnie podatne na uzależnienie, ponieważ ich zdolność kontrolowania własnych zachowań jest jeszcze słaba. Negatywne następstwa nadużywania Internetu i gier komputerowych pojawiają się u nich szybciej i są bardziej destrukcyjne, bowiem organizm znajduje się w fazie intensywnego wzrostu, a osobowość nie jest jeszcze do końca ukształtowana. Sygnałem, że dziecko jest zagrożone uzależnieniem od gier może być:
• unikanie znajomych - dziecko samo nie chce do nikogo pójść, nikt go
nie odwiedza,
• brak innej aktywności poza graniem,
• spadek zainteresowania nauką szkolną, wagary,
• granie w nocy, spanie w ciągu dnia,
• zaburzenia koncentracji uwagi, pamięci,
• częste zmiany nastroju,
• konflikty z rodzicami z powodu ograniczenia dostępu do komputera,
• pojawienie się objawów abstynencyjnych po zaprzestaniu grania – nieprzyjemnego samopoczucia, rozdrażnienia, a nawet niekontrolowanej agresji.
Jak wybrać odpowiednią grę dla dziecka?
W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI. Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielania rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć także oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak: przemoc, wulgaryzmy, narkotyki, lęk, hazard, seks. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.
Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.
Media donoszą o grze ,,Niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie.
Z doniesień tych wynika, że gra jest popularna i wzbudza zainteresowanie młodych ludzi, szczególnie tych z zaniżoną samooceną i poczuciem własnej wartości. Należy zwrócić uwagę na niepokojące zachowania dzieci – ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia (czas wypełniania zadań w tej grze przypada na godzinę 4.00 rano), rodzaj filmów i muzykę, której dziecko słucha. O niepokojących obserwacjach należy zawiadomić wychowawcę, pedagoga lub psychologa szkolnego.
Ważne informacje dla rodziców dotyczące zachowania bezpieczeństwa
w korzystaniu z gier komputerowych przez dzieci:
1. określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe;
2. zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w kreślone dni,
np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera;
3. zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się
z nich nauczyć;
4. zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Pomoże ci w tym system oceny gier PEGI;
5. zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera;
6. upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych;
7. sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności – dzieci mogą na takie gry wydawać całkiem spore kwoty, często bez wiedzy rodziców;
8. pamiętaj, ze istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci;
9. wiele gier online skłania dzieci do nawiązywania kontaktów, podawania informacji o sobie;
10. zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera dziecko są bezpieczne. Kontakt
z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.
Gdzie można uzyskać pomoc?
W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych, którzy potrzebują wsparcia w zakresie m.in. bezpieczeństwa w Internecie, cyberprzemocy i innych zagrożeń związanych z nowymi technologiami komunikacyjnymi.
Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).
W gry komputerowe i gry wideo grają obecnie miliony ludzi na świecie. Są one dostępne na płytach CD, DVD, na stronach internetowych, konsolach, w telefonach komórkowych i smartfonach. Ogromna grupa graczy to dzieci i młodzież. Współcześni rodzice mają więc nowe ważna zadanie: powinni dowiedzieć się jak najwięcej o grach komputerowych, aby potrafili chronić dzieci przed negatywnymi konsekwencjami grania.
Od wiedzy rodziców i ich zaangażowania zależy, czy korzystanie z gier będzie dla dziecka dobrą zabawą i bezpieczną rozrywką.
Opracowanie:
Pedagog szkolny, na podstawie informacji przesłanych do szkoły z Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz zaczerpniętych z poradnika dla rodziców ,,Dzieci w świecie gier komputerowych”
35 1560 0013 2030 6202 7000 0005
NUMER KONTA RADY RODZICÓW:
64 1560 0013 2028 6055 5568 1001.
Szanowni Państwo!
Bardzo serdecznie zapraszam na spotkanie z dyrekcją i pedagogiem szkolnym, które odbędzie się w dniu 11 grudnia 2018 o godz. 18.00 w sali gimnastycznej.
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 5 września, w zakładce "Plan lekcji", zostanie zamieszczony plan zajęć 2018/2019.
Serdecznie zapraszamy na spotkania z wychowawcami w dniu 11 września 2018 o godz. 18.00
Wpłaty na obiady we wrześniu 2018 przyjmujemy w terminie 3 - 6 września.
Obiady wydawane będą od 10 września br.
Uprzejmie informujemy, iż w zakładce "Kalendarz roku szkolnego" umieszczone są najważniejsze daty i terminy. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.


Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu przez uczniów – informacje dla rodziców
Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży.
Z badań wynika, że 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.
Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na spostrzegawczość, reakcje na bodźce, procesy myślowe, koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową. Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywanie nauki, aktywności fizycznej, kontakty z rodziną i rówieśnikami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach może doprowadzić do uzależnienia. Dzieci i wczesne nastolatki są szczególnie podatne na uzależnienie, ponieważ ich zdolność kontrolowania własnych zachowań jest jeszcze słaba. Negatywne następstwa nadużywania Internetu i gier komputerowych pojawiają się u nich szybciej i są bardziej destrukcyjne, bowiem organizm znajduje się w fazie intensywnego wzrostu, a osobowość nie jest jeszcze do końca ukształtowana. Sygnałem, że dziecko jest zagrożone uzależnieniem od gier może być:
• unikanie znajomych - dziecko samo nie chce do nikogo pójść, nikt go
nie odwiedza,
• brak innej aktywności poza graniem,
• spadek zainteresowania nauką szkolną, wagary,
• granie w nocy, spanie w ciągu dnia,
• zaburzenia koncentracji uwagi, pamięci,
• częste zmiany nastroju,
• konflikty z rodzicami z powodu ograniczenia dostępu do komputera,
• pojawienie się objawów abstynencyjnych po zaprzestaniu grania – nieprzyjemnego samopoczucia, rozdrażnienia, a nawet niekontrolowanej agresji.
Jak wybrać odpowiednią grę dla dziecka?
W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI. Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielania rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć także oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak: przemoc, wulgaryzmy, narkotyki, lęk, hazard, seks. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.
Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.
Media donoszą o grze ,,Niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie.
Z doniesień tych wynika, że gra jest popularna i wzbudza zainteresowanie młodych ludzi, szczególnie tych z zaniżoną samooceną i poczuciem własnej wartości. Należy zwrócić uwagę na niepokojące zachowania dzieci – ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia (czas wypełniania zadań w tej grze przypada na godzinę 4.00 rano), rodzaj filmów i muzykę, której dziecko słucha. O niepokojących obserwacjach należy zawiadomić wychowawcę, pedagoga lub psychologa szkolnego.
Ważne informacje dla rodziców dotyczące zachowania bezpieczeństwa
w korzystaniu z gier komputerowych przez dzieci:
1. określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe;
2. zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w kreślone dni,
np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera;
3. zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się
z nich nauczyć;
4. zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Pomoże ci w tym system oceny gier PEGI;
5. zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera;
6. upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych;
7. sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności – dzieci mogą na takie gry wydawać całkiem spore kwoty, często bez wiedzy rodziców;
8. pamiętaj, ze istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci;
9. wiele gier online skłania dzieci do nawiązywania kontaktów, podawania informacji o sobie;
10. zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera dziecko są bezpieczne. Kontakt
z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.
Gdzie można uzyskać pomoc?
W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych, którzy potrzebują wsparcia w zakresie m.in. bezpieczeństwa w Internecie, cyberprzemocy i innych zagrożeń związanych z nowymi technologiami komunikacyjnymi.
Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).
W gry komputerowe i gry wideo grają obecnie miliony ludzi na świecie. Są one dostępne na płytach CD, DVD, na stronach internetowych, konsolach, w telefonach komórkowych i smartfonach. Ogromna grupa graczy to dzieci i młodzież. Współcześni rodzice mają więc nowe ważna zadanie: powinni dowiedzieć się jak najwięcej o grach komputerowych, aby potrafili chronić dzieci przed negatywnymi konsekwencjami grania.
Od wiedzy rodziców i ich zaangażowania zależy, czy korzystanie z gier będzie dla dziecka dobrą zabawą i bezpieczną rozrywką.
Opracowanie:
Pedagog szkolny, na podstawie informacji przesłanych do szkoły z Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz zaczerpniętych z poradnika dla rodziców ,,Dzieci w świecie gier komputerowych”