Najnowsze
08 lipca 2019
WSZYSTKO MA SWÓJ CZAS! ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO I GIMNAZJUM
Wszystko ma swój czas, wszystko przemija. Swój czas miało także nasze gimnazjum i tysiące gimnazjów w Polsce. Z dniem 19 czerwca oficjalnie zakończyły swoje szkolne życie, na skutek reformy ...
03 lipca 2019
OSTATNIA GIMNAZJALNA WYCIECZKA
13 czerwca 2019r. klasa IIIA wybrała się na wycieczkę do Tumu pod Łęczycą. Wycieczka była nagrodą za zajęcie I miejsca w całorocznej punktacji za konkursy organizowane przez Młodzieżową Radę Szkoły. ...
16 czerwca 2019
IIID BLIŻEJ EKOLOGII
5 czerwca 2019 r. klasa III D miała okazję uczestniczyć w ostatnich w historii naszego gimnazjum zajęciach poza murami szkoły. Odbyły się one w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i ...
Więcej informacji > Archiwum > Rok 2010/2011
Ciekawe lekcje
Ciekawe zawody
W klasie III D realizowane są spotkania z osobami reprezentującymi ciekawe zawody. Wcześniej wychowawca klasy przeprowadził wśród wychowanków ankietę diagnozującą ich oczekiwania. Badanie wykazało, że większość młodzieży zastanawia się już nad wyborem swojej dalszej kariery życiowej.
Pierwsze spotkanie odbyło się 29 września 2010 r. na terenie naszej szkoły. Zaproszony gość reprezentował zawód - architekt. Pan Tomasz Wąs ukończył Politechnikę Łódzką na Wydziale Architektury i od około 15 lat pracuje w zawodzie. Jest także właścicielem firmy architektonicznej. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia przykładowych projektów oraz podkładów kartograficznych najbliższej okolicy. Największym zainteresowaniem cieszył się podkład geodezyjny hali Atlas-Arena w Łodzi.
Planowane są kolejne spotkania: z psychologiem i reporterem. Mamy nadzieję, że pomogą one uczniom klasy III D w podjęciu przemyślanej decyzji odnośnie dalszego etapu kształcenia.
Koordynatorem szkolnym spotkań jest pani Paulina Gajzler.
Lekcja "geografia po polsku"
TAM I Z POWROTEM…- literacka podróż po Europie klasy ID
W marcu br. wzięliśmy udział w niezwykłej, interdyscyplinarnej lekcji. Odbyliśmy literacką podróż po Europie pod okiem dwóch nauczycielek, języka polskiego i geografii. W czasie zajęć, grając w popularną grę „Państwa-miasta”, zapoznawaliśmy się z wybranymi miastami europejskim. Lokalizowaliśmy je na mapie, poznawaliśmy ciekawe obiekty turystyczne, utrwalaliśmy swoje wiadomości. Przedstawialiśmy fragmenty utworów literackich, prezentując swój talent aktorski. Zobaczyliśmy nasze, autorskie wersje: „Zemsty” „Małego Księcia”, „Pieśni o Rolandzie”, „Romea i Julii” oraz „Krzyżaków”.
Tej lekcji nie zapomnimy…
Lekcja Л
Wykonując eksperyment Buffona można uczyć się matematyki, a przy tym- niezależnie od wieku- doskonale się bawić. Przekonały się o tym przedszkolaki z Przedszkola nr 120 oraz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 71 w Łodzi. Dzięki aktywnej pomocy "maluchów", ich spontaniczności i zaangażowaniu w wykonywanie poleceń, młodzież gimnazjalna wyznaczyła liczbę Л.
Matematyka da się lubić
W marcu 2011 roku odbył się trzyetapowy międzyklasowy konkurs „Matematyka da się lubić”. Pięcioosobowe zespoły klasowe zmagały się z różnorodnymi zadaniami związanymi z matematyką. Uczniowie wykonali plakaty popularyzujące matematykę, napisali matematyczne dyktando, ciekawe i oryginalne opowiadania zawierające pojęcia matematyczne. Dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem cieszyły się łamigłówki, krzyżówki, zadania i zagadki logiczne. Nie trzeba było stosować żadnych wzorów, analizować wykresów i sporządzać tabelek. Uczniowie przekonali się, że matematyka może być zabawna i przyjemna.
W Muzeum Geologicznym.
W drugim półroczu uczniowie wszystkich klas pierwszych odwiedzili Muzeum Geologiczne Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego i wzięli udział w lekcji geologii. Wysłuchali prelekcji „Podstawowe cechy oraz powstawanie minerałów i skał”, w czasie której uruchamiali wszystkie zmysły, bowiem mogli nie tylko słuchać i patrzeć, ale także dotykać, wąchać i smakować… Po wykładzie, jako świadomi zwiedzający, obejrzeli zaprezentowane w gablotach i witrynach na dwóch kondygnacjach zbiory muzeum.
Nauczyciele i my
Podczas godziny wychowawczej w klasie III B, głównym zagadnieniem lekcji byli Nasi nauczyciele i my- uczniowie prowadzili konstruktywną dyskusję z wychowawcą na temat tradycji szkoły, roli nauczyciela w życiu ucznia, ukazywali plusy i minusy pracy pedagogicznej oraz za pomocą dramy prezentowali humorystyczne scenki na temat szkoły, uczniów i nauczycieli.
Sponsorem artykułu jest Adwokat Łódź Kancelaria Adwokacka Krakowiński
W klasie III D realizowane są spotkania z osobami reprezentującymi ciekawe zawody. Wcześniej wychowawca klasy przeprowadził wśród wychowanków ankietę diagnozującą ich oczekiwania. Badanie wykazało, że większość młodzieży zastanawia się już nad wyborem swojej dalszej kariery życiowej.
Pierwsze spotkanie odbyło się 29 września 2010 r. na terenie naszej szkoły. Zaproszony gość reprezentował zawód - architekt. Pan Tomasz Wąs ukończył Politechnikę Łódzką na Wydziale Architektury i od około 15 lat pracuje w zawodzie. Jest także właścicielem firmy architektonicznej. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia przykładowych projektów oraz podkładów kartograficznych najbliższej okolicy. Największym zainteresowaniem cieszył się podkład geodezyjny hali Atlas-Arena w Łodzi.
Planowane są kolejne spotkania: z psychologiem i reporterem. Mamy nadzieję, że pomogą one uczniom klasy III D w podjęciu przemyślanej decyzji odnośnie dalszego etapu kształcenia.
Koordynatorem szkolnym spotkań jest pani Paulina Gajzler.
Lekcja "geografia po polsku"
TAM I Z POWROTEM…- literacka podróż po Europie klasy ID
W marcu br. wzięliśmy udział w niezwykłej, interdyscyplinarnej lekcji. Odbyliśmy literacką podróż po Europie pod okiem dwóch nauczycielek, języka polskiego i geografii. W czasie zajęć, grając w popularną grę „Państwa-miasta”, zapoznawaliśmy się z wybranymi miastami europejskim. Lokalizowaliśmy je na mapie, poznawaliśmy ciekawe obiekty turystyczne, utrwalaliśmy swoje wiadomości. Przedstawialiśmy fragmenty utworów literackich, prezentując swój talent aktorski. Zobaczyliśmy nasze, autorskie wersje: „Zemsty” „Małego Księcia”, „Pieśni o Rolandzie”, „Romea i Julii” oraz „Krzyżaków”.
Tej lekcji nie zapomnimy…
Lekcja Л
Wykonując eksperyment Buffona można uczyć się matematyki, a przy tym- niezależnie od wieku- doskonale się bawić. Przekonały się o tym przedszkolaki z Przedszkola nr 120 oraz uczniowie Szkoły Podstawowej nr 71 w Łodzi. Dzięki aktywnej pomocy "maluchów", ich spontaniczności i zaangażowaniu w wykonywanie poleceń, młodzież gimnazjalna wyznaczyła liczbę Л.
Matematyka da się lubić
W marcu 2011 roku odbył się trzyetapowy międzyklasowy konkurs „Matematyka da się lubić”. Pięcioosobowe zespoły klasowe zmagały się z różnorodnymi zadaniami związanymi z matematyką. Uczniowie wykonali plakaty popularyzujące matematykę, napisali matematyczne dyktando, ciekawe i oryginalne opowiadania zawierające pojęcia matematyczne. Dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem cieszyły się łamigłówki, krzyżówki, zadania i zagadki logiczne. Nie trzeba było stosować żadnych wzorów, analizować wykresów i sporządzać tabelek. Uczniowie przekonali się, że matematyka może być zabawna i przyjemna.
W Muzeum Geologicznym.
W drugim półroczu uczniowie wszystkich klas pierwszych odwiedzili Muzeum Geologiczne Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego i wzięli udział w lekcji geologii. Wysłuchali prelekcji „Podstawowe cechy oraz powstawanie minerałów i skał”, w czasie której uruchamiali wszystkie zmysły, bowiem mogli nie tylko słuchać i patrzeć, ale także dotykać, wąchać i smakować… Po wykładzie, jako świadomi zwiedzający, obejrzeli zaprezentowane w gablotach i witrynach na dwóch kondygnacjach zbiory muzeum.
Nauczyciele i my
Podczas godziny wychowawczej w klasie III B, głównym zagadnieniem lekcji byli Nasi nauczyciele i my- uczniowie prowadzili konstruktywną dyskusję z wychowawcą na temat tradycji szkoły, roli nauczyciela w życiu ucznia, ukazywali plusy i minusy pracy pedagogicznej oraz za pomocą dramy prezentowali humorystyczne scenki na temat szkoły, uczniów i nauczycieli.
Sponsorem artykułu jest Adwokat Łódź Kancelaria Adwokacka Krakowiński